Aanvullende voorwaarden bezorging met transporteur

Lees onderstaande alstublieft aandachtig door. Bij het plaatsen van een bestelling ga je akkoord met deze aanvullende transportvoorwaarden.

Belangrijkste punten:
- Wanneer een product beschadigd wordt bezorgd, moet je dit aantekenen op de vrachtbrief van de chauffeur. 
- Tweede bezorgpoging is niet gratis.
- Het leveradres moet toegankelijk zijn voor een vrachtwagen. Houd bij de leverdag ook rekening met plaatselijke evenementen of wegafzettingen.
- Leverdagen wijzigen kan tot 12.00uur voor de dag van aflevering.
- Levering kan al vanaf 7.00uur 's morgens plaats vinden. Verwachte levertijd staat vermeld in de track-en-trace-mail.
- Levering is tot de eerste drempel. Houd er rekening mee dat de transporteur de producten niet binnen of in de tuin plaatst.

Indien je één of meer producten besteld die te groot zijn om met een pakketdienst te laten bezorgen, schakelen wij een transporteur in. De bestelling wordt uitbesteed aan een transporteur die toegerust is om producten met afwijkende maten of gewichten thuis te bezorgen. Bij de aflevering van de goederen wordt er door de chauffeur van het transportbedrijf gevraagd om een handtekening. Met je handtekening geef je aan dat je de goederen compleet en onbeschadigd ontvangen hebt. Let op: wanneer je onverhoopt schade constateert bij de levering van je goederen, dan dien je niet zonder meer een handtekening te plaatsen. Schrijf op de (digitale) vrachtbrief "beschadigd geleverd" en plaats dan pas een handtekening.

Producten die met een transporteur bezorgd worden gaan altijd op afspraak. Indien je op de website een leverdag hebt ingevuld, gaan wij ervanuit dat je op die dag thuis bent. De transporteur wordt door ons op de door jouw aangegeven dag ingepland. De dag van bezorging krijg je een indicatie van de levertijd. Houd er aub rekening mee dat dit een indicatie is.

In tegenstelling tot pakketbezorging van kleine pakketten is een tweede bezorgpoging niet gratis. Indien je op de afgesproken dag niet thuis bent of niet telefonisch bereikbaar bent, berekent de transporteur extra kosten voor een tweede (en elke volgende) bezorgpoging. Wij zijn genoodzaakt deze kosten door te berekenen. Dit is ook van toepassing wanneer de transporteur voor of na een opgegeven indicatielevertijd, maar op de afgesproken dag langs komt voor de levering. Wanneer de transporteur onverhoopt niet in staat is om de bestelling op de afgesproken dag te leveren, worden de kosten voor een tweede leverpoging uiteraard niet doorberekend.

Indien je na je bestelling de leverdag wenst te wisselen, kan dit kosteloos tot 12.00uur op de werkdag voor de afgesproken leverdag. Bij latere wijzigingen kunnen kosten voor een tweede bezorgpoging worden kosten berekend.  Bij een tweede bezorgpoging worden de daadwerkelijke transportkosten gehanteerd. De bijdrage aan de transportkosten die je eventueel betaald hebt bij het plaatsen van de bestelling zijn niet gelijk aan de daadwerkelijke kosten. Indien je ervoor kiest om geen tweede afleverpoging in te laten plannen, dan wordt de bestelling retour gezonden naar ons magazijn. De kosten daarvoor zijn gelijk aan de kosten voor een tweede bezorgpoging en worden in mindering gebracht bij het terug te storten aankoopbedrag. Neem contact op met de klantenservice voor de kosten van jouw zending.

Menu